close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לעשות שבת כהלכתה בצימר עם כל המשפחה

מערכת שורשיג חשוון, תשפ11/11/2019

יציאה לנופש הכולל את כל בני המשפחה המורחבת, כולל הילדים, היא פרויקט מורכב שיכול להיות כיפי במיוחד, כאשר בוחרים את המקום הנכון

תגיות:
יציאה לנופש הכולל את כל בני המשפחה המורחבת, כולל הילדים, היא פרויקט מורכב שיכול להיות כיפי במיוחד, כאשר בוחרים את המקום הנכון. חופשה בצימר הפכה בשנים האחרונות לאופציה מועדפת של ישראלים רבים ולכן כל כך הרבה אנשים מעדיפים אותה על פני נופש במלון. נופש בצימרים מאפשר הרבה יותר פרטיות, משפחתיות והתנהלות חופשית, כאשר עבור משפחות מהמגזר הדתי מדובר בהקלה משמעותית. עם זאת, יש לבדוק היטב בטרם היציאה לחופשה בסוף שבוע, כי הצימר ממוקם באזור מתאים וכן שהוא מכיל את כל הדרוש לעריכת שבת כהלכתה.

טיפים לבחירת צימר לנופש משפחתי בסוף השבוע
/>ישנם לא מעט צימרים הממוקמים בקרבה אל בתי כנסת, מרחק הליכה המאפשר קיום התפילה כרגיל. בנוסף, ניתן לבחור צימר שנמצא בתוך מתחם מבודד ולא באזור מגורים הומה אדם, כך שגם במקרה ולא מדובר ביישוב שומר מסורת בהגדרה – ניתן יהיה לוודא כי לא תישמע מוזיקה חזקה מבתים שכנים בסוף השבוע. אלו הם רק חלק מן הדברים שמוטב לבדוק, בטרם מגיעים לשלב הראשוני של בחירת הצימר והוא ההחלטה על מיקום הנופש. את כל שאר השאלות שלכם, תוכלו לשאול את בעלי המקום וחשוב שתעשו זאת, בכדי לא להיווכח שטעיתם בהגיעכם למקום, כאשר השבת כבר עומדת להיכנס.

מה כדאי לבדוק שהצימר מכיל?
צימר שיתאים לכם צריך שיהיו בו פתרונות לשני אתגרים חשובים: האחד הוא מקומות לינה מספיקים ומותאמים והשני הוא אבזור מתאים לקיום השבת כהלכתה. באשר למקומות הלינה, במידה ואתם משפחה המשלבת בתוכה ילדים בוגרים יחד עם תינוקות – חשוב שתציינו זאת בפני בעלי המקום לפני שתסגרו עסקה. ייתכן ובאופן שוטף הצימר איננו מכיל לול תינוקות, אך הבעלים יוכלו לספק לכם אחד כזה לשבת שבה תשהו במקום. באשר לאבזור המתאים – אל תחששו לשאול ככל העולה על רוחכם, כולל שאלות ספציפיות בקשר להימצאותו של כיור מופרד או כלים כשרים במקום, כמו גם פלטת שבת או כל אביזר או מכשיר אחר שיכול לסייע לכם. כאשר תדעו מה מכיל המקום במדויק, תוכלו להבין גם במה יהיה עליכם להצטייד מראש, לפני שתצאו לדרך ותתחילו את החופשה עצמה.

נושאים נוספים שמומלץ לוודא בטרם סוגרים את העסקה
כדאי לבחון את גלריית התמונות של המתחם ולנסות לקבל רושם מסוים על הנראות של המקום. אחד מהיתרונות הבולטים של שהייה בצימר על פני מלון, הוא שבמידה ויש בריכה – תוכלו לשהות בה לבדכם כמשפחה ולא לחלוק אותה עם אנשים נוספים שייתכן ואינם שומרי מסורת והמנטליות שלהם שונה משמעותית משלכם. בדקו מראש אם השטחים הציבוריים משותפים לצימרים נוספים שבמקום ותוכלו, באופן כזה, להחליט האם אכן מתאים לכם לסגור את העסקה דווקא בצימר הזה, או שמא למצוא צימר אחר המספק את הצרכים שלכם כנופשים באופן מלא.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה